vrijdag 3 april 2015

Film Review: Fifty Shades of Grey

Als er een film gehyped is het afgelopen half jaar dan is het toch wel Fifty Shades of Grey. Zowat alle vrouwen over de wereld keken weken, wat zeg ik, maanden uit naar deze film. Nou moet ik natuurlijk wel opbiechten dat ik daar ook bij hoorde. Ik heb alle drie de boeken gelezen en ik vond ze geweldig. Ik was dus erg benieuwd wat ze uiteindelijk met de film zouden gaan doen. Op 14 februari ging de film in première, maar ik ben er pas afgelopen weekend heen geweest. Puur omdat ik geen tijd had en zo kon ik de drukte een beetje vermijden. De grote vraag nu is natuurlijk, wat vond ik van de film?

Film: Fifty Shades of Grey
Regisseur: Sam-Taylor Johnson
Genre: Drama, Romantiek, Erotiek
Acteurs: Jamie Dornan, Dakota Johnson, 
Waar gaat de film over: 'De nieuwe spraakmakende film Fifty Shades of Grey is gebaseerd op de bestseller van E. L. James en gaat over de relatie tussen de 27-jarige miljardair Christian Grey en studente Anastasia Steele.' 





Er is ontzettend veel kritiek over de film geweest, maar de mensen in mijn omgeving die naar de film waren geweest waren juist positief. Ik wist dus eigenlijk niet zo goed wat ik er van moest verwachten. Wat mij meteen opviel is dat alles heel snel ging. In het boek wordt alles (maar dan ook echt alles) uitgebreid verteld. Daar heb je in de film natuurlijk geen tijd voor. Toch was alles goed te volgen en de twee uren vlogen voorbij. 

Toen bekend werd gemaakt dat Dakota Johnson Anastasia zou spelen was mijn eerste reactie 'Wie?'. Ik had nog nooit van haard gehoord. Mijn eerste indruk was dan ook dat ze totaal geen Anastasia is, maar zat ik er even naast. Zij was toch wel de ster van de film. Ze was gewoon echt Anastasia. Toen ik hoorde dat Jamie Dornan Christian ging spelen was ik juist erg blij. Ik bedoel, het is toch echt een lekkere vent en ik zag hem wel voor me als Christian Grey. Ik vond dan ook in de film dat hij het erg goed heeft gedaan al was Dakota net een beetje beter. Ik vind wel dat in de film Christian iets te soft is in vergelijking met het boek. Ik weet niet of ze bang waren dat de film anders te 'heftig' zou worden, maar dominante Christian had voor mij iets duidelijker aanwezig mogen zijn. Voor de rest zat er ook veel humor in de film. Regelmatig moest de zaal hardop lachen en ik ook. Ik vond dat er in het boek al leuke humor zat en die hebben ze ook in de film verwerkt.  Als ik kijk naar de gehele film snap ik sommige kritieken wel, maar ik heb erg van de film genoten. Ja het boek is beter, maar ik vond de film wel erg leuk. Het was een heel project voor ze om mee aan de slag te gaan, maar ze hebben er iets moois van gemaakt. Ik vind het dan ook erg irritant dat we nog zo lang moeten wachten op het vervolg. Daarnaast hoop ik ook heel erg dat Jamie Dornan en Dakota Johnson in het vervolg gaan spelen. Ze zijn een fantastische Christian en Anastasia. 

Bron: Pathe, Popsugar

1 opmerking :

  1. Ik vond het een beetje morbide, wel goed geacteerd. Maar laat ik het je zo zeggen ;). 50 shades is alleen romantische omdat hij een knappe miljonair is. Als hij in een trailer zou leven, dan was het een criminal minds aflevering.

    elisabethsmusthaves.com

    BeantwoordenVerwijderen