zondag 5 april 2015

De blog top 3 TAG


Op verschillende blogs zag ik 'De blog top 3 TAG' voorbij komen. Omdat ik de vragen leuk vind heb ik hem gewoon overgenomen ook al ben ik dan niet 'officieel' genomineerd. De tag bestaat uit 11 vragen die allemaal gaan over bloggen, duh, waarbij je steeds 'drie' dingen moet noemen. Laten we snel beginnen!

1. Welke drie dingen zijn voor jou onmisbaar bij het bloggen?
Als eerste is dat toch wel mijn laptop. Daarop schrijf ik natuurlijk alle artikelen en bewerk ik eventueel de foto's. Dat brengt me ook meteen op de volgende want ik zou ook niet kunnen zonder mijn spiegelreflex camera. Sinds ik die heb, zijn de foto's en video's een stuk verbeterd. Als laatste kan ik ook niet zonder goede muziek. Ik kan wel werken in stilte, maar met achtergrond geluid gaat het gewoon beter.

2. Welke drie dingen mogen niet op een blog ontbreken?
Iets wat ik heel belangrijk vind is toch wel persoonlijkheid en passie. Dat je geen artikelen schrijft omdat het moet of omdat je je verplicht voelt. Nee dat je het leuk vind en daardoor je persoonlijkheid terug te zien is in de artikelen. Een fijne en goede lay-out is ook wel fijn. Als de structuur van een website mij niet aanstaat dan haak ik snel af. Daarnaast vind ik goede foto's erg belangrijk. Als je foto's maakt waarop bijvoorbeeld de producten of swatches niet goed op te zien zijn dan heb ik er niks aan. Een van de redenen dat ik naar je site kom is vanwege foto's.

3. Over welke drie onderwerpen schrijf je het liefste?
Op het moment is beauty mijn grootste passie. Ik vind het ontzettend leuk om met de producten bezig te zijn. Om ze uitgebreid te testen en om er foto's mee te maken. Daarnaast heb ik een passie voor fashion. Dit is iets wat ik altijd leuk heb gevonden en ik schrijf er niet heel veel artikelen over, maar bijvoorbeeld de rode loper en the star with style artikelen vind ik erg leuk om te doen. Als derde onderwerp schrijf ik graag over boeken. Daarom ben ik een aantal maanden geleden ook gestart met een boekenblog. Als je hiervan nog niet op de hoogte bent neem dan even een kijkje op Books With A Beauty Chick.




4. Wat zijn de drie populairste posts op je blog?

De drie populairste posts op mijn blog zijn 3 beauty artikelen, wat niet raar is aangezien ik een beauty blog heb. Opvallend is dat 2 artikelen ervan gaan over producten van de Action. Sowieso worden de artikelen met Action producten goed bekeken.

5. Welke drie dingen wil jij uitstralen/bereiken met je blog?
Op het begin van het jaar heb ik een artikel geschreven over mijn doelen voor het jaar 2015. Deze kan je hier terug kijken. Als het om getallen gaat dan zou ik graag de 200 Bloglovin volgers en 1500 youtube abonnnees willen bereiken. Met de youtube abonnees zit ik nu op  de helft want ik ben net op over de 750 abonnees gegaan. Ik weet niet of het mogelijk is om de 200 bloglovin volgers te halen, maar dat is juist de uitdaging.Daarnaast zou ik wel wat meer persoonlijkere artikelen willen toevoegen zodat de lezers mij ook beter leren kennen. Stiekem zou ik ook willen dat de site wat professioneler eruit ziet. Daar moet ik echt aan gaan werken!

6. Via welke drie social media is jouw blog te volgen?
Ik ben te volgen via twitterbloglovin en natuurlijk youtube!

7. Wat zijn drie voor-of nadelen van bloggen?
Een groot voordeel vind ik wel dat alles kan en alles mag. Je kan over alles bloggen. Wat jij maar wilt. Je kunt er helemaal je eigen draai aan geven en je creativiteit erin kwijt. Ook vind ik de interactie met lezers heel erg leuk. Ik ben een kleine blog en er wordt af en toe een reactie achter gelaten, maar ik word er zo blij van als het gebeurd. Ben dus welkom om altijd te reageren! Soms zie ik het wel als nadeel dat er veel tijd in zit. Het is me nu al twee maanden gelukt om elke dag een artikel online te krijgen, maar soms is het wel lastig. Zo was het artikel van gisteren een stuk later online gekomen dan ik wilde. Daar kan ik dan echt heel lang van balen.

8. Welke drie lezers laten de meeste reacties achter?
De volgende drie meiden reageren denk ik toch wel het vaakst op het moment:
- Linda van  Oh My Beauty
- Kelly van Elegantic

Thanks meiden!

9. Wat zijn jouw drie favoriete blogs van andere bloggers?
Ik vind deze vraag wel moeilijk omdat ik echt super veel blogs volg en dus automatisch ook erg leuk vind. Ik zal er toch drie noemen, maar het is allemaal heel dicht bij elkaar.

- Vera van Veracamilla
- Mascha van Beautygloss
- Willemijn en Martine van LiveLifeGorgeous


10. Over welke drie onderwerpen lees je het liefste bij andere blogs?
Ik lees graag over beauty, fashion en boeken, maar ik denk dat dat wel al duidelijk was ;-).

11. Welke drie blogtips heb jij voor andere bloggers?
Blijf vooral je zelf. Mensen hebben het snel door dat als je nep doet. Wij als lezer vinden het juist leuk om een eerlijk en geloofwaardig persoon te volgen.Ga niet bloggen omdat je denkt dat het moet en/of populair is. Als je bijvoorbeeld in een dip zit, neem dan even een pauze. Laat het even rusten zodat de inspiratie vanzelf wel weer komt. Mijn derde tip is om geduld te hebben. Je hebt tijd nodig om te groeien. Verwacht niet dat je meteen populair wordt. Geef het tijd en je zal merken dat je gaande weg steeds meer views, bezoekers, etc. zal krijgen.

Dit waren alle vragen uit de blog top 3 tag. Nu moet ik natuurlijk ook een paar bloggers taggen en ik tag de volgende bloggers: RachelSharonSarah en Suzanne . Natuurlijk kan iedereen gewoon de tag overnemen. Als je dit doet laat dit dan even weten in een reactie. Dan kom ik even een kijkje nemen.

De tag is trouwens bedacht door Sylvia, kijk haar artikel hier terug. 

Geen opmerkingen :

Een reactie posten