donderdag 27 november 2014

Review: Webprint.nl Fotoalbums

Ik ben iemand die het liefst overal foto's van maakt. Mijn vrienden en familie vinden dit altijd behoorlijk irritant, maar ik heb graag alles op beeld staan. Toen Webprint mij benaderde of ik hun foto albums wilde testen zei ik ofcourse ja! Na wat rond te snuffelen op de website van webprint heb ik uiteindelijk gekozen voor twee fotoalbums liggend in formaat L en een fotoalbum Magini. 

Bij Webprint.nl kun je niet alleen terecht voor fotoalbums, maar je kan er ook foto's, wanddecoratie, kaarten, fotogeschenken, kalenders, agenda's en zakelijke producten laten afdrukken/bedrukken. Laten we eens kijken naar mijn bestelling.



Ik heb twee fotoalbums liggend besteld in formaat L. Ik heb er eentje gemaakt in het teken van Strandfestival Zand en eentje in het teken van het Beautygloss Vriendinnenweekend. Ik zal dieper ingaan op het fotoalbum van het Beautygloss Vriendinnenweekend (het fotoalbum over Strandfestival Zand is in alles hetzelfde op de gebruikte foto's na). Het fotoalbum L heeft een formaat van 22x15 cm. Als je op de site het soort fotoalbum en het formaat hebt gekozen is het tijd om het fotoalbum in te delen met de foto's. Ik kom er meteen achter dat je niet een heel programma hoeft te downloaden waarmee je de producten moet maken. Het is namelijk zo dat je dit heel prettig op de site kan doen. Via een account kan je je eigen foto's opslaan en alle projecten waar je aan werkt. Het systeem waarmee je de fotoalbums creëert is heel makkelijk in gebruik en het helpt je ook op weg met tips.

Voor de voorkant van het fotoalbum heb ik gekozen voor een foto samen met Carmen en Janice en een tekstje zodat ik weet dat het een fotoalbum is van het Beautygloss Vriendinnenweekend.



Op de zijkant van het fotoalbum heb ik ook een tekst gezet dat het om het Beautygloss Vriendinnenweekend gaat.



In de binnenkant van het fotoalbum heb je een pagina die geschikt is als 'voorwoord' of waar je dan ook mee wil openen. Ik heb ervoor gekozen om het logo van het Beautygloss Vriendinnenweekend te gebruiken. 



Je kan voor heel veel verschillende soorten pagina's kiezen. Wil je de hele pagina dekkend met een foto, wil je meerdere foto's, of een foto die maar heel klein op ene pagina staat met een achtergrond, het kan allemaal. Er zijn genoeg keuzes waar voor iedereen wel wat bij zit. Ik heb voor verschillende soorten pagina's gekozen, maar wel altijd voor een witte achtergrond wanneer dit nodig was.


Op de laatste pagina van het fotoalbum kan je nog foto's plaatsen en zelf op de 'achterkant' van het fotoalbum kan je een foto plaatsen. Als je goed kijkt zie je dan ook dat de laatste foto eigenlijk geen pagina meer is.



Op de achterkant van het fotoalbum kan je ook een foto plaatsen, maar moet je wel even rekening houden met een plaatje van Webprint die er op staat. Gelukkig klein zodat het niet stoort.

Ik ben echt ontzettend blij met de fotoalbums. Zo heb ik veel leuke herinneringen van deze zomer in een mooi fotoalbum staan. Als ik jullie de prijs vertel dan ben je helemaal overtuigd van Webprint. Een fotoalbum liggend in formaat L (22x15cm) kost namelijk maar € 13,95. Hiervoor krijg je 24 pagina's, basispapier en een harde kaft. Per extra pagina betaal je € 0,40. Webprint bied extra product opties zoals een luxe foam kaft waar een klein bedragje aan vast zit voor als je daar gebruik van wilt maken. De kwaliteit is ook erg goed. Ik had geen idee wat ik er van moest verwachten, maar het was beter dan ik had kunnen inschatten van te voren. Ik maak toch veel foto's met mijn telefoon, maar ze zijn allemaal goed tot hun recht gekomen!



Daarnaast zat er in mijn bestelling ook een Magini fotoalbum (15x10cm). Ik heb een Magini samengesteld met mooie make-up looks van verschillende youtubers. Denk hierbij aan Nikkietutorials, Shaaanxo, Dulce Candy, Lottelovesbeauty, etc.. 
Een Magini fotoalbum is een heel ander soort fotoalbum. Het papier is veel dikker en het is niet zo dat de kaft opvallend anders is dan de pagina's. Ik vind dat het eigenlijk lijkt alsof je een stapeltje ansichtkaarten aan elkaar hebt zitten wat dan een boekje is. Het verschil met een gewoon fotoalbum is dat je geen tekst kan toevoegen. Dit kan alleen op de zijkant van het album.



Ik had eerlijk gezegd nog nooit deze Magini fotoalbums gezien, maar ik vind ze erg leuk! Het is heel simpel en makkelijk. Daarnaast heeft het een fijn prijsje van € 4,95 en per extra pagina betaal je € 0,10. De kwaliteit is ook weer goed (sorry voor de niet scherpe foto's vanuit mijn kant). 

Webprint.nl is mij erg goed bevallen. Als ik ooit nog iets wil bestellen wat met foto's te maken heeft dan ga ik dat bij Webprint doen. Het is een fijne website, het heeft een makkelijk systeem, goede kwaliteit en het heeft een goed prijsje er aan zitten.

Neem zeker even een kijkje op de website van Webprint. Ben jij bekend met deze fotoservice?

Geen opmerkingen :

Een reactie posten