donderdag 22 mei 2014

Review: Action Gel Eyeliner (MAX)

Tijd voor de ultieme test! Bijna elke dag draag ik wel eyeliner en mijn favoriete product om daarvoor te gebruiken is toch wel een gel eyeliner. Op de een of andere manier kan ik daar altijd een betere lijn mee trekken dan met liquid eyeliners. Al lukt me dit de laatste tijd wel beter. Toen ik bij de Action was en een gel eyeliner zag liggen wilde ik het voor dat kleine prijsje wel eens proberen. Ik gebruik al jaren die van essence. Helaas is die niet meer te verkrijgen, dus ik moet opzoek naar een nieuwe. 



De gel eyeliner is officieel van het action merk MAX & MORE.  In het setje zit een potje waterproof gel eyeliner en een kwastje. Mijn verwachtingen: niet waterproof, weinig pigment, droogt snel uit en geen fijn kwastje.


De gel eyeliner zit zoals de meeste gel eyeliner eigenlijk wel in een klein potje waarmee gemakkelijk met een kwastje erin kan gaan. De kleur ziet er zo pik zwart uit, maar zal het ook echt zo zijn?

Wanneer je de eyeliner koopt zit er ook een kwastje bij. Een schuin afgesneden kwastje. Het kwastje zou perfect zijn als er niet wat haartjes waren die uitstaken. Het is niet helemaal gelijk waardoor het zeker met de punt lastig is om een gelijkmatig lijntje te trekken. 



Met het kwastje dat er bij zit heb ik een dun streepje, een wat dikker streepje een een zigzaggend streepje getekend. De gel eyeliner is echt goed zwart, maar omdat de structuur heel zacht is, wil die dat niet overal even goed doen. De eyeliner is wel gemakkelijk op te bouwen, maar je moet wel geduld hebben. Omdat de gel zo zacht van structuur is heeft het ook wat tijd nodig om op te drogen.


Maar is het waterproof? Als ik er met een make-up doekje er over heen gaat blijft er dit over. Ik ben best wel impressed eigenlijk. Dit had ik dan eigenlijk weer niet verwacht. 


Ik ben voor een heftige eyeliner look gegaan om het goed te testen. Een grote wing zodat ik heel dun, maar ook een dikke lijn moest trekken met het kwastje. Ik moet zeggen dat het kwastje niet heel vervelend is. Nou gebruik ik altijd mijn zoeva eyeliner kwastje, maar deze zou ik misschien ook wel kunnen gebruiken als de haartjes wat rechter zouden zijn en er geen zouden uitsteken. Nu laat ik hem dus helaas toch liggen. Ik vind de uitwerking van de eyeliner erg mooi. Het is pikzwart en droogt mat op. Je moet het wel goed laten drogen omdat het een erg zachte eyeliner is. Helaas blijkt dat de eyeliner toch niet helemaal waterproof is. Na een paar uur krijg ik een zwarte afruk in mijn arcadeboog. Nou heb ik ook hangende oogleden dus dan krijg je dat sowieso al snel. Ik denk namelijk als je daar geen last van hebt dit een hele fijne gel eyeliner zou zijn. 

De kleur valt goed uit, het is mooi mat, goede structuur en lekker budget! De nadelen zijn dan dat het tijd heeft om te drogen en net niet helemaal waterproof is. Het is dus een review met verschillende meningen. De gel eyeliner is voor € 0,98 te verkrijgen bij de Action. 

2 opmerkingen :

  1. what a good thing! love it!
    thanks for sharing!
    kisses
    Maren Anita
    fashion-meets-art

    FASHION-MEETS-ART by Maren Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jammer dat die niet waterproof is, maar verder ziet die er echt top uit!

    BeantwoordenVerwijderen